mercredi 2 février

Bonjour tous,

Aujourd’hui les élèves ont commençé à regarder le film “Chocolat”.

Aujourd’hui en France, on célèbre la fête de la Chandeleur. C’est le jour  où on mange des crêpes.  Le mot “Chandeleur” vient du latin festum candelarum qui veut dire la fête des chandelles, ou bougie ( candle), Candlemas en anglais.

Pour  faire des crêpes, la recette que je préfère est la recette de Julia Child. Les crêpes traditionnelles sont servies juste avec un peu de sucre et un peu de jus de citron ( lemon juice).

Julia Child’s Master Crêpe Recipe

 les Ingrédients:

1 “cup” farine ( flour)

2/3 “cup” lait ( milk)

2/3 “cup” eau froide

3 oeufs

1/4 cuillère à café de sel (teaspoon salt)

3 cuillères à soupe de beurre fondu,( tablespoons melted butter, plus more for brushing on pan)

Directions:

1) Mix all ingredients until smooth in a blender or with a whisk. Refrigerate.

2) Heat a non-stick frying pan over medium heat. Brush with melted butter.

3) Pour in 2 to 3 tablespoons of batter into the center of the pan and then tilt the pan in all directions to cover the bottom evenly. Cook about 1 minute, or until browned on the bottom. Turn and cook briefly on the other side.

4) Cool on a rack or plate as you finish making the rest. Serve as desired.

Interro sur le chapitre 1 et 2 du PP: vendredi

Interro sur le passé-composé et l’imparfait et quand on les utilise: lundi 7 février.

In French, it is important to know the two verb tenses that we use the most when we talk/write about the past. They are the passé-composé and the imparfait.  In the next few days we are going to study when to use them together when we read le PP and chapter 3 in Bon Voyage.  Therefore…

Les devoirs pour demain:

  1.  Read Bon Voyage, p.130, about the passé-composé and the imparfait. Re- read p. 73-74 ¶ 1, 4, 5 about the imparfait and  p. 16 ¶ 1 about the passé-composé. Take notes!

2.  Read le PP chapitre 2 again.

3. Using Bon Voyage p. 16, 73-74 , 130, and after reading again  chapter 2 in le PP, write two lists: One with the verbs in the imparfait, one with the verbs in the passé-composé that are in Chapter 2 of le Petit Prince. For each verb you find, write the reason why it is one or the other.

to give you an example, your list might follow this model:

Passé composé:

 J’ai  ainsi  vécu  seul: action that began and finished in the past.

Imparfait:

Et comme je n’avais avec moi que…: description

Attention: you will also come across the passé simple such as je me préparai ( no s at the end of préparai, it is not the imperfait) or il me répéta.

You will also come across the plus-que-parfait, which is the imperfect on steroids. It looks like this: comme si j’avais été frappé par… A mix of  the imparfait and the passé-composé.

Ignore these 2 tenses for now.

Envoyez -moi un email si vous avez des questions.

Bonne chance dans votre recherche! J’espère que vos listes vont être longues et complètes.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s